Cum incepi ziua mai placut prin automatizarea locuintei

Suntem în sezonul de iarnă, iar temperaturile scăzute își fac simțită prezența. Afară este frig, ziua e mai scurtă și trezirea de dimineata începe să fie din ce în ce mai dificilă.

De fiecare dată când alarma deșteptătoare te surprinde când ești pe jumătate adormit, când afară e întuneric și frig, parcă te gândești de mai multe ori dacă să te ridici din pat.

Totuși, dacă locuiești într-o casă automatizată, există metode prin care poți folosi sistemele de care dispui ca să transformi trezitul de dimineata într-un moment mai puțin „dureros”.

Cum faci trezirea de dimineata mai placuta

#1 Trezește-te cu căldură!

De cele mai multe ori, după ce ai dormit bine învelit, simți o răcoare incomodă când te ridici din pat și ieși din cameră. Chiar dacă în casă este cald, corpul tău e obișnuit cu temperatura de sub pilotă. De aceea, schimbă scenariul!

Ai un termostat programabil? Dacă da, atunci folosește-l să-ți faci viața mai ușoară!

Înainte de somn, setează mereu termostatul pe o temperatură mai mică decât în timpul zilei. Astfel, o temperatură puțin mai scăzută în cameră (în medie, 19-20 grade) îți face somul mai bun.

Când știi la ce oră trebuie să te trezești, programează termostatul să crească temperatura. Astfel, vei avea două beneficii:

  • Te vei trezi mai ușor
  • Nu vei mai simți „frigul” incomod după ce te-ai trezit

#2 Trezește-te cu lumina naturală!

Această soluție poate să necesite crearea unui obicei, dacă încă nu îl ai format. Mai întâi, pune-ți întrebarea: poți dormi chiar și într-o încăpere luminată? Dacă răspunsul tău este nu, atunci soluția pe care ți-o prezentăm aici te va ajuta.

Pentru aplicarea acestei metode ai nevoie de un set de jaluzele interioare automatizate și un sistem de control programabil sau un senzor de lumină de interior cu ajutorul căruia să controlezi jaluzelele.

De exemplu, setează-ți jaluzelele să se închidă automat când este ora ta de culcare și să nu permită lumina de afară să pătrundă în cameră. Cât timp nu vei fi deranjat, vei avea un somn liniștit și adânc. În cadrul aceluiași scenariu, setează-ți jaluzelele cu ajutorul sistemului de control să se deschidă automat cu puțin timp înainte de ora ta de trezire.

Dacă folosești un senzor de lumină de interior, acesta este foarte util pe timpul sezonului cald, când ziua este mai lungă și soare e deja răsărit când te trezești.

În felul acesta, dacă afară este lumină, ea va pătrunde în încăpere și îți va face trezirea de dimineata mai plăcută. Chiar dacă afară este încă întuneric, luminozitatea din cameră va crește în momentul deschiderii jaluzelelor și vei observa și în acest caz că trezirea se va face mai ușor.

#3 Trezește-te cu zgomot și aer curat

Aceasta este una din cele mai eficiente soluții; însă, din păcate, nu se poate aplica în timpul iernii.

Cu toții suntem înviorați de puțin aer curat, nu-i așa?

Tot ce ai nevoie este un set de rulouri automate din aluminiu sau de jaluzele venețiene exterioare și un sistem de comandă programabil care îți deschide automat sistemul de umbrire la un moment presetat de tine.

Pentru a aplica această metodă, trebuie să menții fereastra deschisă pe timpul nopții. Setează ruloul sau jaluzeaua exterioară să se închidă automat când este ora ta de culcare. În felul acesta, închiderea ermetică a acestui sistem nu va permite zgomotului, aerului și nici luminii de afară să pătrundă în casa ta.

Programează sistemul de umbrire să se deschidă automat cu puțin timp înainte de ora ta de trezire. În felul acesta, aerul curat va pătrunde în camera ta și te va înviora și, în funcție de unde este orientată fereastra ta, vei auzi zgomotul din stradă.

Este posibil ca, în felul acesta, să te trezești înaintea alarmei. Totuși, te vei trezi mult mai ușor și confortabil.

Cum să-ți faci trezirea mai plăcută fără un sistem de automatizare

Sperăm că îți sunt utile soluțiile prezentate mai sus! Cu toate acestea, vrem să îți prezentăm și câteva sfaturi bonus, independente de sistemele de automatizare:

  • Trezirea de dimineata depinde foarte mult de activitatea pe care ai efectuat-o înainte de ora de somn. De exemplu, dacă vrei să te trezești cu ochii odihniți, renunță cu cel puțin jumătate de oră înainte la a privi ecranul unui monitor, unui smartphone sau al unui televizor.
  • Oferă-ți o recompensă în fiecare dimineață: poate fi un mic dejun copios, pregătit cu seara de dinainte, poate fi o cafea proaspăt măcinată sau poate fi urmăritul știrilor la televizor sau chiar cumpărarea unei gogoși calde cu ciocolată de la patiseria din drumul spre serviciu. Fă astfel de mici activități pe care, în mod normal, nu le faci dimineața și vei avea motive în plus să te trezești binedispus.
  • Umple-ți ziua cu activități care îți aduc bucurie!

La tine ce metodă funcționează cel mai bine pentru a garanta un început de zi plăcută?

Copyright imagine top: ©somfy SAS/arnauld childéric

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *